fbpx

תחזוקת שתלים

שמירת השתלים לאורך זמן

תפקיד השתל הדנטלי הוא להשלים את השן החסרה בפה (במידה ואין ברירה אחרת) להחזיר את הפונקציות ואת אסתטיקת הפנים שאבדו עם אובדן השן . מבחינה זו השתל הינו מתנה אך כזו שזקוקה לאחזקה. 

הסיבה העקרית לאובדן שיניים אצל מבוגרים היא מחלת חניכיים שאינה מטופלת. מחלה זו גורמת לספיגת עצם סביב השן הנגועה, הגורמת לאבדן  אחיזה בעצם ולהתנדנודותה עד לצורך בעקירתה. 

מסתבר כי דלקת חניכיים שאינה מטופלת  ממשיכה ורודפת אחרינו גם באזור השתל החדש.

במידה ולא נקפיד הקפדה יתרה על תחזוקת השתל החדש שאין לו כל מנגנון הגנה בפני זהומים נגיע למצב בו דלקת חניכיים אחת טופלה בזמן ההשתלה – אך חדשה יכולה להתפתח

באופן נורמלי בכל שנה, קיימת ספיגה איטית מאד של עצם סביב צוואר השתל – אותה אנו חייבים לצמצם. לכן , אנו חייבים  לנקות את האיזור סביב השתל, ממש כשם שאנו מנקים סביב שיניים טבעיות. דלקת זו הנקראת פריאימפלנטיטיס PERIIMPLANTITIS  פוגעת בעצם וברקמות התומכות את השתל  – אז העצם נספגת ממש כמו בסמוך לשיניים טבעיות לפעמים עד כדי  עקירת השתל.

כיצד למנוע פריאימפלנטיטיס ?


הדבר החשוב ביותר הוא שמירת ההגיינה האורלית בפה כולו עם דגש על אזור השתל. לניקוי הרגיל של הפה מוסיפים שימוש במברשות פרוקסיברש סביב השתל.

בנוסף להגיינה היומיומית הביתית, חייבים להגיע למרפאת השיניים המצוידת במכשור ואבקות ייעודיות לביקורת וניקוי השיניים, כולל סביב השתלים, לפחות אחת לחצי שנה, למעט אם הרופא המטפל החליט אחרת. חשוב כמובן להדגיש גם את הביקורת והמעקב אצל הרופא המשתיל והרופא המשקם.

מהם התנאים ההכרחיים  להארכת חיי השתל ?

שתלים כמו כל טיפול רפואי צריכים תנאים בסיסים כדי להצליח ובינהם:

רקמת חניכיים בריאה

הקפדה להגיע לטיפול שיננית אחת לכמה חודשים

מטופל מאוזן מבחינה רפואית

מטופל השומר על כללי היגיינה טובים

מטופל שלא מעשן, הנהנה מתזונה מאוזנת. 

מיד עם גמר ההשתלות או באם יש לכם שתלים ותיקים בפה אנא קיבעו במזכירות המרפאה סדרת תורים לטיפולי אחזקת השתלים.  

מאמרים אחרונים

ייעוץ ללא עלות

צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן